Istorijos pamokos Graikijoje
- Informacija
- Kategorija: Erasmus+projektas
- Atnaujinta: Ketvirtadienis, 2016 lapkričio 03 16:35
- Paskelbta: Ketvirtadienis, 2016 lapkričio 03 13:54
- Peržiūros: 7326
Kūlupėnų M. Valančiaus pagrindinė mokykla, įgyvendinanti Erasmus+ projektą „Mokydamiesi apie savo šalis – esame vieningi Europoje“ (Learning about our countries – we are united in Europe), praėjusiųjų mokslo metų balandžio ir gegužės mėnesiais bei šių mokslo metų rugsėjį organizavo projekto programos dalies „Mūsų šalių istorija“ veiklas. Spalio pradžioje mokiniai Vilius Diržininkas, Tomas Viskontas, Vykintė Kelpšaitė ir Valdas Jašinskas dalyvavo Graikijos Rodo salos 7-osios gimnazijos organizuotame mokinių ir mokytojų susitikime, skirtame atliktų darbų istorijos temomis pristatymui, aptarimui ir bendrų užduočių atlikimui. Mokinius kelionėje lydėjo mokyklos direktorius Vidas Kelpša, mokyklos buhalterė Andžela Jucienė, atsakinga už projekto biudžeto paskirstymą ir vykdymą, ir anglų kalbos mokytoja, projekto koordinatorė
Nijolė Montrimaitė. Susitikime buvo aptartos visų penkių projekte dalyvaujančių šalių – Bulgarijos, Graikijos, Lietuvos , Lenkijos ir Turkijos – prezentacijos apie visų šalių istoriją, atliktos numatytos kūrybinės užduotys bei pristatytas Graikijos mokyklos sukurtas diskas – intelektualinis projekto produktas istorinėmis temomis – „Kalbantys paminklai“.
Žaidimas „Susipažinkime“.
Kas mus vienija istorijoje
Vykdydami trečiosios projekto programos dalies „Mūsų šalių istorija“ užduotis, projekto dalyviai domėjosi savo šalių istorija ir medžiagą apie svarbiausius bei įdomiausius faktus ir istorinius paminklus pateikė projekto puslapyje, internetinėje etwinning platformoje. Tai visiems padėjo pakartoti iš istorijos vadovėlių žinomus faktus ir įgyti naujų žinių. Graikijos mokinių paruoštos skaidrės priminė Olimpinių žaidynių ir Atėnų miesto,
demokratijos lopšio, istoriją bei Aleksandro Makedoniečio valdymo įtaką graikų civilizacijos ir kalbos paplitimui regione. Rodo saloje, dar kartą išgirdome apie Rodo Kolosą, vieną iš septynių senovės pasaulio stebuklų, statytą 12 metų, 304-293 BC, ir žemės drebėjimo sugriautą apie 226 BC metus. Analizuodami Turkijos mokinių pateiktą medžiagą randame informacijos apie Otomanų imperijos klestėjimą ir žlugimą bei šiandieninės modernios Turkijos valstybės susikūrimą 1923 m., spalio 29d, vadovaujant pirmajam prezidentui Atatiurkui. Turkų mokiniai įdomiai pristatė savo istorinius architektūrinius paminklus
Mėlynąją mečetę ir Šventojo Petro bažnyčią, kurioje, manoma, apie 50 AD metus pamokslavo Šv. Petras ir Šv. Povilas.
Lenkijos mokiniai paminėjo Lenkijos krikštą bei istorinius faktus, bendrus Lenkijai ir Lietuvai – Lietuvos –Lenkijos Uniją bei Žalgirio mūšį. Bulgarijos mokinių pateiktose skaidrėse randame istorinių paminklų – Šipkos viršūnės, Careveto tvirtovės – susijusių su istorine Bulgarijos imperija apibūdinimus. Kūlupėnų mokyklos mokiniai, pateikdami Lietuvos istorijos žinių savo partneriams, akcentavo Lietuvos valstybės Nepriklausomybės paskelbimą 1918m., Vasario 16 d. bei jos atkūrimą1990 m., Kovo 11d. Projekto partneriams pateikėme faktų apie Baltijos kelio akciją 1989 m. Rugpjūčio 23d.. bei apibūdinome tris iš žymiausių Lietuvos istorinių ir archeologinių paminklų – Kernavę, Trakų pilį ir Vilniaus Katedrą.
Domėdamiesi partnerių šalių istorija, supratome, kad visos šalys į savo nepriklausomybę ir šiuolaikinę demokratiją atėjo per ilgas savo tautų kovas už laisvę.
Remdamiesi visų partnerių pateikta medžiaga, Graikijos 7-osios Rodo gimnazijos mokiniai ir mokytojai parengė išsamią istorijos viktoriną. Penkios tarptautinės susitikime dalyvaujančių mokinių komandos turėjo atsakyti į klausimus apie partnerių šalių istoriją bei atpažinti ir apibūdinti įvairius penkių šalių istorinius ir archeologinius paminklus.
Kūlupėnų mokyklos mokiniai (iš kairės) Tomas Viskontas, Valdas Jašinskas, Vykintė Kelpšaitė ir Vilius Diržininkas Rodo 7-osios gimnazijos kieme.
Istorinių „lobių medžioklė“ Rodo senamiestyje
Graikijos Rodo miesto 7-osios gimnazijos mokytojai suorganizavo netradicinio istorijos mokymosi dieną Rodo senamiestyje „Lobių medžioklė“. Penkios tarptautinės mokinių ir mokytojų komandos, skirtingais maršrutais vaikščiodamos po Rodo senamiestį, susipažino su miesto istorija, mokėsi rasti ir atpažinti istorinių laikotarpių pėdsakus (ženklus, pastatus) bei juos apibūdinti. Kiekviena komanda, Rodo senamiesčio gatvelėse įveikusi pateiktą užduotį, gavo dėlionės dalelę. Bendras dėlionės paveikslas, sudėtas atlikus visas užduotis, ir buvo istorinis „lobis“, kurį dar reikėjo rasti Rodo Valdovų rūmų ekspozicijoje arba Rodo archeologijos muziejuje. Komandos surado visus „lobius“: Rodo miestiečių herbą, Laokono ir jo sūnų skulptūros kopiją, senovinę Rodo dviejų drahmų monetą su Helios, Saulės dievo, atvaizdu, Saulės dievo Helios galvą (skulptūrą) ir besiprausiančios Afroditės skulptūrą.
Netradicinį istorijos mokymąsi papildė Graikijos mokytojų pasiūlyta kelionė į Lindos miestą. Čia susitikimo dalyviai pamatė įspūdingą aukščiausiąją senovinio miesto dalį, Akropolį. Graikijos mokiniai papasakojo Lindos miesto ir jo Akropolio istoriją. Istorijos pamokos po atviru dangumi tęsėsi ir laivu atvykus į Symi salą, kurios gyventojai jau Bizantijos imperijos laikais statė laivus, gaudė pintis (bestuburiai į kempines panašūs vandens gyvūnai) ir gamino vyną. Šiandien sala žavi įspūdinga spalvotų namelių, išsidėsčiusių salos šlaituose, architektūra bei išlikusiomis jaukiomis istorinėmis gatvelėmis.
(iš kairės) Vykintė Kelpšaitė, Vilius Diržininkas, Valdas Jašinskas ir Tomas Viskontas Lindos miesto senoviniame Akropolyje
Projekto dalyviai Rodo miesto antikiniame stadione.
Projekto dalyviai prie Rodo miesto Valdovų Rūmų muziejaus.
Scenoje istorijos faktai ir legendos
Ruošdamiesi tarptautiniam susitikimui Rodo saloje, projekto dalyviai parengė po draminę kompoziciją pasirinkta savo šalies istorine tema. Pasirodymai scenoje papildė susitikimo dalyvių žinias apie projekto partnerių šalių istoriją. Įspūdingas Turkijos Stambulo mokyklos mokinių vaidinimas „Kanakalle mūšis – 1915“( Çanakkale Battle ) atskleidė jauno kario, jautriai mamos išlydėto į karą, tragišką likimą. Turkijos komanda savo vaidinime akcentavo žmogiškąjį netekties skausmą karo metu, kai paprasto žmogaus gyvenimas dingsta herojiškuose bet skaudžiuose mūšiuose. Lenkijos mokiniai pristatė savo sukurtų lėlių teatro spektaklį – legendą
„Lechas, Čechas ir Rusas“ ( „Lech, Chech and Rus“), vaizduojantį, kaip trys broliai ieškojo teritorijų Lenkijos valstybei įkurti.
Rodo gimnazijos mokinių parodytas spektaklis apie 1922m. pabėgėlių tragediją Graikijoje
„Tada man– dabar jam“( "Τhen me-now him") atskleidė sąsajas su šiandienine pabėgėlių situacija, kurią išgyvena Graikijos valstybė, priimdama šimtus iš karo zonų jūra atkeliavusių žmonių. Šis ypatingai jautrus Graikijos mokinių spektaklis priminė, koks trapus yra žmogaus gyvenimas pasaulio istorijos vingiuose ir kokia plona yra linija tarp praeities ir dabarties.
Kūlupėnų mokyklos komanda susitikimo dalyviams parodė muzikinę draminę kompoziciją „Legenda apie Vilniaus pilį“. Gedimino sapną ir Lizdeikos pranašystę suvaidinome pasitelkdami poetinį žodį, judesį, muziką ir dainą apie Vilniaus miestą.
Visų šalių mokyklų komandos iš anksto parengė ir partneriams įteikė lankstinukus su savo programų santraukomis bei nuotraukomis. Lankstinukai ir Graikijos mokyklos parengtas visų programų video įrašas liko kaip istorijos mokymosi vaidinant scenoje vaizdinė priemonė.
Draminės kompozicijos „Legenda apie Vilniaus pilį“ pristatymas Rodo 7-osios gimnazijos scenoje.
Ačiū...ir kas lieka širdyje
Projekto dalyviai prie Rodo miesto merijos.
Trečiajame tarptautiniame projekto mokinių ir mokytojų susitikime Graikijoje, Rodo saloje, giliau pažinome Europos istoriją bei suvokėme savo šalies praeitį ir jos vietą bendrajame kontekste.
Atlikdami Graikijos mokinių ir mokytojų parengtas įvairias užduotis, supratome, kad istorija nėra vien vadovėlis ar iliustracija jame. Už įdomias istorijos pamokas po saulėtu Graikijos dangumi esame -dėkingi Rodo 7-osios gimnazijos mokytojams ir mokiniams bei jų tėvams, mus priėmusiems ir nuoširdžiai globojusiems visą susitikimo savaitę. Visų mokinių, projekto dalyvių, gražus bendravimas graikų šeimose bei atliekant įvairias istorijos mokymosi užduotis žymiai pagerino anglų kalbos mokėjimo įgūdžius. Už graikišką muzikos dvasią ir aistringąjį sirtaki šokį dėkojame Rodo filharmonijos orkestrui.
Projektui įpusėjus, visi partneriai jaučiame, kad mūsų bendras darbas ir nuolatinis bendravimas projekte dalyvaujantiems mokiniams ir jų mokytojams suteikia tai, kas nepamirštama visą gyvenimą. Projekto programa, kurią visi partneriai vykdo rengdamiesi tarptautiniams mokinių ir mokytojų susitikimams, akivaizdžiai pasipildė šiltais mokinių ir mokytojų draugystės ir bendradarbiavimo ryšiais, kurie tęsiasi ir projekto susitikimams pasibaigus.
Nijolė Montrimaitė
Anglų kalbos mokytoja
Projekto koordinatorė